سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در جوانی، سخت در عبادت کوشا بودم .پدرم به من فرمود : «پسرکم ! کمتر از آنچه می بینم ، خودت رارنجه ساز که خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، از او به کم خشنود می شود» . [امام صادق علیه السلام]
در ساحت اندیشه
 
عاشقانه های آرام
به نام خدا
نکاتی چند از عاشقانه های آرام
نادر ابراهیمی
 
جای عشق در زندگی ما کجاست؟
 
مشکل، زندگی را زندگی می کند.
مشکل به زندگی معنی می دهد.
 
عاشق زمزمه می کند فریاد نمی کشد.
 
درد ملک عاشقان است.
 
ما خوشبختیم: شکنجه شدگان خوشبخت، و آنها سیه بختند: شکنجه کنندگان سیه بخت.
 
حافظه برای عتیقه کردن عشق نیست، برای زنده نگهداشتن عشق است.
 
عشق طالب حضور است و پرواز، نه امنیت و قاب.
 
کوچک باشین تا بزرگ شویم، بزرگ جایی برای بزرگ شدن ندارد.
 
یکبار، یکبار و فقط یکبار می توان عاشق شد.
 
عشق، عادت به دوست داشتن و سخت دوست داشتن دیگری نیست. پیوسته نو کردن خواستنی ست که خود ، پیوسته خواهان نو شدن است، و دیگرگون شدن.
 
مگذار که عشق به عادت به دوست داشتن تبدیل شود.
 
عاشق کم است، سخن عاشقانه، فراوان.
 
روزگاری است که دیگر کلام عاشقانه، دلیل عشق نیست، و آواز عاشقانه خواندن، دلیل عاشق بودن.
 
درد این است که در عصرما، خالصانه گفتن را هم یادگرفته اند.
 
هرگز انتظار ندارم مرا همان قدر دوست داشته باشی که دوستت دارم. من باید عاشق تو باشم در حد ممکن عشق وآرزومند آن باشم که مرا بخواهی، هر قدر که بخواهی.
 
آنها که هستند می جنگند و آنها که نمی جنگند نیستند تا بجنگند.
 
عشق عکس یادگاری نیست. عشق گرانبهاترین کالای مصرفی جهان است.
 
جامع ابن داود: باطل اباطیل.هیچ چیز در زیر اسمان خدا تازه نیست.
 
ما در جنگیدن با زمان، کمی کوتاه آمدیم و چنین شد که توانست بر ما مسلط شود.
 
گرانی مرض جوامعی است که همه مردمش تن به تولید نمی دهند.
 
عشق گرچه ازبطن شوریدگی می روید؛ اما مثل عدد ، قانون پذیر است و باقی. ما قوانین استوار عشق را لحظه ایی از یاد بردیم.
 
واقعیت عشق در بقای آن است حقیقت عشق در عمق آن.
 
عشق قیام پایدار انسانهای مقتدر است در برابر ابتذال.
 
عشق یک کالای مصرف کردنی است نه پس ازاندازکردنی.
 
عادت اراده را نابود می کند. عادت بازداشت کارکرد اندیشه است.
عاشق دمادم چیزی را نو می کند، چیزی، حتی بسیار بسیار کوچک را.
 
عشق اوج خواستن است؛ خواستن اوج اقتدار اراده.
 
هرگز چیزی به اندازه عادت نفرت انگیز نبوده است.
 
عادت فرسودگی است، ماندگی، آب راکد، مرداب.
 
مشکل ما این نیست که برای شیرین کردن زندگی معجزه نمی کنیم؛ مشکل ما این است که همانقدر که ویران می کنیم ، نمی سازیم.
 
همیشه شبه عشق در کنار عشق بوده است و شبه صداقت در کنار صداقت.
 
لبخند، تذهیب زندگی است.
 
عشق خطرناک است نه عاشق.
 
عصر، عصری است ک مردم فقط از ترس پزشکان پس انداز می کنند.
 
قلب برخی پزشکان از سنگ سخت تراست.
 
عشق خوب دیدن است، خوب چشیدن، خوب بوییدن، خوب زمزمه کرن، خوب لمس کردن. عشق مجموعه یی از تجربه های زنده ی دائمی طاهرانه است.
 
هنر، عشق و زندگی یک چیز است به سه صورت.
 
طب روزگار ما ، عشق را با قدرت اهریمنی خویش رد می کند تا یتواند شهوت را سریر سلطنت نا مبارک خویش کند.
 
عاشق عدد نمی فهمد . فقط لینرا حس می کند که عدد، مثل عشق، در بی نهایت خدا جاری است.
 
عدد بی نهایت است.
خدا بی نهایت است.
عشق بی نهایت است.
 
خدا، همان عشق است.
 
زندگی ، بهانه بر نمی دارد. زندگی، به جز مجموع آنچه که انسان در راه ساختنش مصرف می کند، دروغی است بزرگ. مصرف کردن ذره ذرع زندگی، اما نه مصرفی کردن زندگی.
 
شبه روشنفکران، واژه ها ، اندیشه ها و مفاهیم را مصرف نمی کنند، مصرفی می کنند: دستمالی، چرک، بدشکل، مندرس، بی آبرو، غیرقابل کاربرد به هنگام ضرورت.
 
هیچ یاس مسلمی نیست که قطره یی از امید را در قلب خود نگه ندارد.
 
هیچ بدبینی مفرطی نیست که مملو از ذرات شناور خوش بینی نباشد.
 
هنر ادراک حرکت زیبای ذرات تفکرات و عواطف انسانی است.
 
فرش فقط زیبایی نیست، فلسفه مقاومت خاموش و چند هزارساله یک ملت است.
 
عشق به زن ، عشق به رویش است؛ عشق به خاک.
عشق صادقانه به زن، فاصله ای با عشق به وطن ندارد. گرچه اولی حادثه است و دومی ضرورت.
 
عاشق شدن مساله یی نیست؛ عاشق ماندن مساله ماست. بقای عشق نه بروز عشق.
 
عشق به اعتبار مقدار دوامش عشق است نه شدت ظهورش.
 
عشق یک چتر بارانی است برای دو نفر.
 
همه چیز بدون تردید، قابل تغییر است و از نو ساختن.
 
انکار قله هرگز هیچ قله ی رفیعی را نمی ساید.
 
انسان مسلما در هفته به دو روز تعطیلی نیاز دارد: روز اول برای رفتن به کوه و دشت... و روز دوم برای رسیدن به خانه و استراحت کردن.
 
ما در خدمت کاریم یا کار در خدمت ماست؟
 
آنها که شعار نمی دهند ، فقط به خاطر این است که می ترسند که مجبور شوند پای شعارهایشان بمانند و نسبت به شعارهای خود وظیفه مند شوند.
 
تختی: به خودم فرصت نمی دهم که گرفتار اندیشیدن به آن لحظه ای شوم که پرچم وطنم ، در میان دو پرچم، بالا می رود. اگر بخواهم گرفتار این نوع خیالات شوم، از کار و زندگی می افتم و دیگر هرگز آن پرچم بالا نخواهد رفت.
 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سید محمد باقر اقایی 92/8/5:: 11:8 صبح     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
جلوه او
جاءالحق و زهق الباطل
آیت الله خامنه ای
آکادمی مطالعات ایرانی
اسلامیکا
اطلاعات حکمت و معرفت
المیزان
اندیشکده یقین
انجمن ایرانی تاریخ
انجمن منطق ایران
انجمن علمی - پژوهشی تاریخ
انجمن جامعه شناسی ایران
انجمن مطالعات تاریخ شفاهی ایران
انجمن زنان پژوهشگر تاریخ
بانک اطلاعات نشریات کشور
بنیاد دکتر محمود افشار
بنیاد دکتر فردید
بنیاد حکمت اسلامی ملاصدرا
بنیاد دائره المعارف اسلامی
بنیاد بوعلی سینا
بنیاد پژوهشهای اسلامی
بنیاد اندیشه اسلامی
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
بنیاد دکتر افشار
بنیاد دکتر حسابی
پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه
پایگاه تاریخی میر طاهر حسینی
پژوهشگاه علوم انسانی
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
پژوهشکده تاریخ علم
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
پژوهشکده تحقیقات اسلامی
پژوهشکده باقرالعلوم(ع)
راهنمای فلسفه در اینترنت
دیوان شعرا
رضا داوری اردکانی
رحیم پور ازغدی
حجره طلبگی
دائره المعارف بزرگ اسلامی
کتابخانه تبیان
سایت علمی نخبگان جوان
دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران
فلسفه نو
کتابخانه دیجیتال نور
مجلات تخصصی نور
مجمع عالی حکمت اسلامی
مجله سمات
هم اندیشی
علم دینی
وبلاگ نویسان ارزشی
سایت تخصصی تاریخ اسلام
فلسفه و عرفان اسلامی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
علوم اجتماعی اسلامی ایرانی
کانون اندیشه جوان
تاریخ نوشت(دکتر عبدالله ناصری طاهری)
ترجمان
دکتر ابراهیم دینانی
دبیرخانه انجمن های علمی حوزه
دانشگاه و فرهنگ
دکتر مهاجرنیا
مرکز تحقیقات امام علی(ع)
مرکز اسناد انقلاب اسلامی
موسسه مطاعلات تاریخ معاصر ایران
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
مرکزتحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) روابط
موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
عبرت پژوهی تاریخ
فرهنگ امروز
حکمت نوین اسلامی( خسروپناه)
علوم اجتماعی اسلامی ایرانی
فرهنگستان زبان و ادب پارسی
فرهنگستان علوم اسلامی قم
پژوهشگاه دانشهای بنیادین
طاقچه
چوک
فلسفه شریف
دکتر حسینعلی نوذری
دانشنامه جهان اسلام
بنیاد سمات
شورای گسترش زبان وادبیات فارسی
کنگره پیشگامان پیشرفت
فتوح اندیشه
فرزند ازادی
علی صفاری حائری
فلسفه علم هگل
کتابخانه ملی ایران
کتابخانه مجلس شورای اسلامی
مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
موسسه شیعه شناسی
مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی
مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی
مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما
معرفت
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
نقشه راه
Institute of Historical Research (IHR)
The Center for Teaching History with Technology
Islamicwisdom
socialhistory
social science reaserch network
jstor
ProQuest
آرشیو یادداشت‌ها